Rūsgans balodis, blaknes un reks, peks, feks.

Joprojām pieturoties pie domas, ka dzīves sistematizēšana neļauj sajukt prātā, sestdien no rīta aizbraucu nomazgāt savu auto. Stāvēju pie durvīm, smēķēju, skatījos kā divi vīri darbojas ar putām, švammēm un ūdens strūklu un bez īpašas ieinteresētības klausījos par to cik ātri viņiem nozaga putekļusūcēju, atlika tikai aizgriezties, lai noregulētu radio staciju. Pamanīju kā no debesīm kaut kas nokrīt uz ceļa. Tas bija rūsgans balodis. Tas gulēja uz ceļa vidus ar atvērtu vienu aci un raustījās. Putns jau bija miris vai ritēja pēdējās sekundes pirms tas notiktu. Mirkli vēlāk rūsganajam balodim pārbrauca pāri melns BMW. No kādreiz skaistā putna uz slapjā asfalta palika tikai nenoteiktas formas spalvains pleķis. "Sasodīts", teica viens no vīriem, kurš mazgāja manu auto. Es nekādi nevarēju labāk raksturot situāciju. Es beidzu smēķēt, iekāpu tīrajā automašīnā un aizbraucu.

Vislielākās skumjas pārņem cilvēku bez jebkāda stingri noteikta pamatojuma, vai tās ir beigušās cigaretes, siltais alus vai nobraukt balodis. Kādu stundu es sēdēju mašīnā un vēroju pagalma dzīvi. Mazais čigāns no sestā stāva veda pastaigā meitenes no trešā stāva suni, bērni tupēja uz veļas izkāršanas konstrukcijas, kaimiņš nokārtu galvu devās uz veikalu. Nē, man galvā negrozījās Aišas Eirovīzijas dziesmā uzdotais jautājums, es rokās virpināju tablešu kastīti. Dakteris teica, ka tas ir labākais risinājums priekš manis. Viņš pats lietoja un staigāja apkārt smaidīdams, it kā ar kaut kādu āķīgu joku azotē, gluži kā es pirms gadiem diviem. Tabletes uz broma bāzes, par seksuālo dzīvi gan esot jāaizmirst, bet kāds gan tur sekss, ja apkārt pat putni bez iemesla sprāgst nost?

Man ļoti patīk lasīt zāļu lietošanas instrukcijas un blaknes ko tās var izsaukt. Atkarība pēc divu nedēļu lietošanas mani nebiedēja, arī smagas depresijas lēkmes ne, drīzāk es uztraucos par neadekvāto reakciju, muskuļu atslābumu un nesaturēšanu. Bija mums skolā viens puisis, kurš varēja noģībt jebkurā brīdī. Gāja smaidīdams pa trepēm un blaukš, zobi pret redelēm, asinis pa gaisu, bet šis tik guļ un smaida, kamēr asiņu tērcīte tek gar viņa vaigu. Laimīgs viņš nebija, laimīgāks nebūšu arī es. Lai dakteris man iesaka kaut ko citu. Kaut ko tādu, lai sapņos varu redzēt pasakas par Alisi un aklo, kurš saka: reks, peks, feks.