#3

Toms sēdēja kafejnīcā pie galda, sasvēries uz priekšu un atspiedis elkoņus pret galda malu un labsajūtā kurkstēja, skatoties uz Zanes bildēm slēpotāju zābakos. -"Es zināju, ka tu zināsi ko darīt, Genādij, zināju! Starpcitu, kas ir šī meitene, viņā ir tāda.. uh, nu tu jau saproti, es labprāt iepazītos ar viņas.. ar viņu" Toma apaļā seja atplauka smaidā un manāmi spīdēja. -"Mana kolēģe" es teicu, uzliekot manāmu uzsvaru uz "mana", pietiekoši, lai šo tēmu izbeigtu, bet bez jebkāda aizvainojuma. -"Tas ģeld, laižam gaisā!"

Jau pēc nedēļas gar pilsētas ielām bija izlīmēti lielāki un mazāki plakāti "Mūsu inventārs aizsargā vislabāk". Ka tik ne tā, es nodomāju, pareizajam virsrakstam vajadzēja būt: Mēs jājamies vislabāk un čakarējam smadzenes savam priekšniekam! Tagad Zanes flirtējošais plakāts mani vajāja gan pa ceļam uz darbu, gan pa ceļam no darba uz mājām. Viņas skatiens, jaunieša mugurā iegriezušies nagi un nedaudz piekostā apakšlūpa. Es mēģināju aizgaiņāt domas par viņu, mēģināju sev ieskaidrot, ka tāda pati meitene viņa vien ir kā visas citas, tagad viņa ar tevi flirtē, pavedina, tagad šķiet vislabākā, visskaistākā un visiekārojamākā, bet pēc brīža jau viņa man skalos smadzenes par piebradāto priekšnamu un neizmazgāto trauku kaudzi. Un vēl burkšķēs par to, ka es smēķēju savās mājās, tas smird, es viņu izķēmoju, sagrozot sejas vaibstus pēc iespējas pretīgākā grimasē. Blakus mašīnā sēdēja kāda sieviete ap gadiem četrdesmit, viņa skatījās kā es ķēmojos pie stūres un runājos pats ar sevi. Sieviete pasmaidīja par mani ar nelielu nicinājuma piegaršu un turpināja kustēties uz priekšu pilsētas satiksmē.

Pēkšņi es sajutos vientuļi. Nez kāpēc man likās, ka šī sieviete tagad brauks mājās pie sava vīra un bērniem, noskūpstīs vīru uz vaiga, pagatavos zivju kotletes un spēlēs ar sīkajiem "Džangu". Un turpinās nicinoši smīkņāt par mani. Es gribēju piezvanīt Zanei. Principā es varēju piezvanīt jebkurai citai meitenei, un tieši tā man arī vajadzēja darīt, lai aizmirstu kaut uz brīdi viņas skatienu, bet es zvanīju Zanei.
-"Atbrauksi?"
-"Labi".